Dag 05


Vad är kärlek?


Ok.. Deep stuff...

Jag är ju ingen "jävel" på det här med kärlek. Har gett mig på några tappra försök genom åren och har lärt mig massor om mig själv under tiden.

Ger mig ändå på ett försök till att beskriva var kärlek är för mig.
Kärlek är det absolut härligaste som finns. Om den är besvarad vill säga. Det kan samtidigt vara det värsta, men det har jag redan ägnat allt förmycket tid till här på bloggen så tänker fokusera på det fina istället. :)

Jag är en sån där som tror att bara man har kärlek i livet så löser sig allt. Haha.. Ja så är det ju inte riktigt men jag tycker ändå att det är en fin tanke.

Kärlek är bubblande mysigt och bomull i magen. Framförallt i början, men jag tror att det är viktigt att kunna hitta tillbaka till "bubblet" emellanåt. Bomull i magen är ska man dock alltid ha. Det är att känna respekt för den man är tillsammans med och acceptera personens mindre bra sidor, för sådana har alla. Det är att låta varandra utvecklas som individer men att i det, känna en trygghet i att man har varandra.

Kärlek är att kunna sätta någon annan före sig själv ibland och vilja den personens allra allra bästa. Det innebär samtidigt att man måste kunna vara brutalt ärlig mot varandra i stunder då det är svårt.

Kärlek ska inte vara för krångligt.
Helst av allt ska det vara självklart och äkta, ärligt och tryggt.

Ja ni, jag kan flumma på hur länge som helst men tror jag slutar här..
Ska ta med mig mitt "pirr" som jag har i magen och gå och lägga mig. Härligt är det.. :)

Ta hand om varandra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback