Dag 02

Min första kärlek..

Ja ni... Min allra allra första kärlek var nog på lekis. Var kär i en kille som hette Kristoffer och vi pussades på toan inför nyfikna åskådare.. Usch! Haha! :)
Nej men han var himla söt men det blev inget långvarigt av det hela. :)
Gillade en annan kille med, Kim. Tyvärr klämde jag hans finger i en dörr som dessutom råkade gå i lås. Han skrek, jag skrek och sen sprang jag livrädd därifrån. Bra där.. ;) Fingret höll som tur var men tyvärr icke vår kärlek. Haha.. :)

När jag blev lite äldre (femte klass) så var det Ola som gällde. GUD vad kär jag var. Minns att jag satt hemma på rummet och lyssnade på Scorpions, ritade hjärtan och drömde mig bort. Det var allt bra härligt då på ett sätt. Oskyldigt och okomplicerat, dock obesvarat till min stora sorg. Det blev det visserligen ändrig på efter några år och jag fick honom till slut. ;) Hehe..

Hur som.... Pojkband! Har avverkat band som Backstreet Boys och Take That men framför allt Hanson! Herregud... (Vad var grejen liksom??) Ah ja...
Hade ju som de flesta, fyra väggar i mitt flickrum och varje vägg hade ett visst tema. Pojkband- och skådis tema. Hade en vägg med Hanson där Taylor var favoriten. En vägg med Backstreet Boys om jag inte minns fel och sen hade jag en vägg med ett fönster så där blev det inte så mycket. Slutligen, en vägg med BLANDAD KOMPOTT! :)
Där fanns Peter André (Herreguuud, pinsamt) Leonardo Dicaprio, plus ett X antal fler som jag inte minns, osv osv...

Hade även en period då vi skrev mycket kärleksdikter och sånt som jag satte upp vid min säng. Haha... Så galen man var. :)

Men som jag skrev tidigare.. Det var så oskyldigt när man var liten. Man skickade en lapp på lektionen med en fråga om man fick chans på personen. Sedan en ruta som skulle kryssas i för "ja" och en ruta för "nej". Kommer ihåg ett kärleksbrev jag fick av Johan i klassen. Måste varit på lågstadiet. Han hade ritat hjärtan och grejer och mitt hjärta smälte ju på stört. :)

På lågstadiet kunde man ju vara ihop med flera samtidigt oxå. Ett fenomen som jag inte lever efter idag ska väl nämnas. :) Finns en hel del killar i gamla klassen som jag inte gjort slut med heller om jag tänker efter. Så OM ni nu skulle känna er träffade så ber jag om ursäkt för att jag inte avslutade det hela snyggt. :D

Ja det var väl det, om min första kärlek... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback