Dax för kurs i självförsvar kanske?


Idag när jag stod på perrongen i vimmerby och väntade på tåget blev jag påhoppad av en kille. Kan lugnt säga att alkohol inte var det enda han var påverkad av.

Han kom i mot mig med bestämda steg och svart tom blick, muttrade nått om "snygging, kom hit" ungefär. Jag knuffar bort honom och han tar då ett grepp runt nacken på mig, får ju mer eller mindre panik och "ålar mig" ur greppet och som tur är så skriker hans kompis på honom då så han släpper och börjar istället härja på mig, med ord jag inte nämner här. Skyndade snabbt in på stationen, livrädd för att han skulle följa efter. Det hela är över ganska fort som tur är. Blir sittandes inne på caféet tills tåget kommer.

Inget man väntar sig 16.10 en måndag direkt.
Tack gode gud för att hans "vän" eller vem det nu var vrålade på honom att han skulle sluta..

Usch...

Samtidigt som jag blir livrädd såklart så blir jag ju så j-vla arg.
INGEN ska röra mig om jag själv inte vill och jag blir bara mer och mer taggad på att gå nån självförsvarskurs, typ Krav maga. Eller varför inte thai boxning?
Har varit inne på det tidigare och vem vet, kanske gör det nån skillnad vid ett överfall?

Nu sitter jag och inväntar Susanna.
Blir myskväll hos mig.

Förövrigt har det varit en bra dag. Fått mycke gjort i skolan och klassen är världens bästa. :)


Hade gott!

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Fy vad jag blir orolig när du berättar vad du råkat ut för, och de en måndag em.

Vär rädd om dig min lilla stumpa.

Puss:)

2010-09-21 @ 08:36:02
Postat av: Mallan

Men usch vännen! Fy vad läskigt! Är så glad att det inte blev värre än det du var med om. Det räcker och blir över! Nu funderar jag själv på att gå en ninja kurs! Fy sånt ska inte hända och ännu mindre mitt på dagen en vardag. Vilka människor det finns! Ta hand om dig, du får köpa överfallsalarm i fortsättningen. Puss & kram på dig!

Postat av: Åsa

Ja fy det var inge kul alls.

Men jag tänker hålla mig borta om jag ser honom igen. Tyvärr kan man ju aldrig skydda sig till 100% från sådana människor. De finns överallt tyvärr och det fick jag ju vetskap om i måndags. Nån form av kurs eller så lär jag försöka gå snart.



Ta hand om er nu och mamma: ladda rejält inför Ladies Night på fredag! :)



Puss på er!

2010-09-22 @ 19:13:10
URL: http://asajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback