En tanke.


Det är rätt intressant egentligen. Hur jävliga folk kan vara.
Den ena värre än den andra liksom.

Människor som medvetet går in för att såra andra och helt öppet dessutom!?
Det säger självklart mest om just den stackars vilsna människan.
Men jag blir på något sätt samtidigt väldigt trött på att hela tiden tänka att "folk mår dåligt dit, har dålig självkänsla hit" och att det är därför.
Det är fortfarande inte OK någonstans att bete sig så som... Ja en hel del gör?

Och nej, det här handlar inte om något jag blivit utsatt för i detta nu utan det är mer en allmän iaktagelse och helt enkelt en tanke som slagit mig.

Gammal fotbollsbrutta som jag är så lärde jag mig tidigt att jobba i lag, kämpa för varandra mot samma mål och vad just ordet "laganda" betyder.
Jag är så otroligt tacksam över att mina päron släpade med mig till Fredriksbergs IP som 7åring och fick mig att börja spela fotboll i BK Kenty. Hade inte min förbannade ljumske börjat krångla så hade jag säkert spelat fortfarande. 

Det jag undrar över är just varför folk måste vara så taskiga mot varann för?
Speciellt tjejer.... (Kan inte tala för hur ni män ser på er situation, därav denna vinkling).

Vi borde istället hålla ihop, pusha varann framåt och glädjas åt varandras lycka. Vi lever i ett förbaskat hårt samhällsklimat med SJUKA ideal och med en otrolig press på oss att vara snygga, framgångsrika, smala osv osv osv... Ja ni vet ju själva hur det är.. Suck.

Hur som... Tänk lite, ta ditt ansvar. Släng inte skit på personen bredvid som lyckas med det du skulle vilja göra. Gör något själv istället och se den personens framgång som inspirerande.
-"Kan han/hon så kan jag". För så är det. Ger du dig tusan på något så fixar du det. Var dock inte för hård mot dig själv utan klappa dig själv på axeln för de små stegen du tar.

Nu är det ju såklart lätt att sitta o skriva allt detta och desto svårare att leva efter.
Fine, så är det. Men vi kan väl hjälpas åt och peppa varann?

Var ingen F*tta. Det är inte attraktivt i någons ögon och det känns säkert bättre inombords med en annan framtoning.

Man behöver inte skrika för att synas, klä av sig kläderna eller provocera.
Vi tjejer kan så mycket mer!

Use your brain instead.






I think I made my point.









Kommentarer
Postat av: Erica

Kunde inte sagt det bättre själv!!!!!!Bättre att stå tillsammans och kämpa för en bättre värld för alla än att kasta skit och vara elak. Det leder knappt framåt och what goes around comes around...



Du har iallafall en med på "use your brain instead-tåget"! Vågar ngn mer hoppa på Åsas tåg??



Kram på dig sötnos=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback