Ondska.

När jag kom till jobbet imorse fick jag höra nått hemskt på radion. Inatt begicks ett mord i Lambohov här i Linköping. En tjej i min ålder kom cyklandes och blev överfallen. Ihjälslagen. Hon studerade vid Linköpings universitet och hade pojkvän och ett litet barn på två år.

Här går man runt och tror att man är säker.. Det händer inte här, eller det händer "alla andra men inte mig". Yeah right... Tydligen inte ens safe att cykla..
Och som man har cyklat i sina dar....



Självklart är det alltid otroligt hemskt när sånna här saker sker. Men när det kommer en så nära blir det verkligt helt plötsligt. Annars kan man endå på nått sätt hålla det ifrån sig..

Alla tankar går till tjejen och hennes anhöriga.




Jag är som bekant rätt känslosam av mig och påverkas starkt av sånt här.
Har trots det haft en fin dag på jobbet och avrundade kvällen med ett pass på gymmet. Gick riktigt bra till skillnad från igår så det känns toppen!

Imorrn äre afterwork efter jobbet. Det ser jag verkligen fram emot. Får se vart vi tar vägen men Bishops eller strandgatan lockar nog. Är ju hamnfest oxå men då måste ju solen skina för att det ska va nice.. Aja, det löser sig imorrn. ;)

Ska luta mig tillbaka nu o kika lite på teve innan det e dax att kojsa...

Lämnar er med en tanke..

Tveka aldrig att säga till en människa hur mycket hon/han betyder för dig...
Man vet inte hur lång tid man har med varann..
Depressing? Well, It´s the hard truth...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback