Crash and burn...

Idag har jag upplevt riktig smärta..
En smärta jag just nu har svårt att beskriva...

Klämde tre fingrar på högerhanden i en tjock skjutdörr av stål på jobbet...
Känslan kan inte beskrivas, den måste upplevas.. (Eller inte..)
Mådde tom illa en stund efteråt.. :(

Klantigt var det och blå är jag. Långfingret fick värsta smällen för där är nageln blå.. Även undersidan av fingret e lite svullet och blått och pulserar fortfarande... Observera att detta hände för 13 timmar sen ungefär.. :(
Vet inte om nått e trasigt, men det lär märkas..
Nageln kommer jag säkert tappa, om inte så blir den säkert ful som stryk.. Stackars nagel.. :( Aja, kunde ju varit värre... Fingertoppen lossnade ju inte iaf..

Har mao varit lite tufft att jobba iom att det är mycket bärande, plockande och skrivande.. Har blitt pekfingervals hela dagen.. KLANT-ÅSA!!!

Meraråh?

Var på plats och såg LHC förlora i världens längsta förlängning igår... Snacka om antiklimax..
Hade trevligt sällskap iaf av en Petra och en Tessan och det gjorde min kväll.. :)




Låg och tänkte en massa när jag skulle sova igår..
På hur allt var när jag va liten och hade sommarlov..

Sommarstugan i Borensberg, hängmattan under rasslande björkar.
Mina kompisar Gustav och Ida, brunnen i trädgården vi klättrade upp på och grinden jag alltid glömde att stänga.. :)

Kvällspromenaderna med farmor på "ängen" ner mot vattnet. Surrandet i luften och farmors röda kofta jag stolt fick låna.
Jordgubbar, smaken av mjölk som stått i solen och mormors finska pinnar.

Den blåröda luftmadrassen, pappa som vindsurfar med mig sittandes på brädan i alldeles för stor våtdräkt.
Mamma i solstolen, brun som en pepparkaka.
Farfar som alltid satt i skuggan i sin keps och lyssnade på radio.
Lille söta bror med hans stora gympaskor och pipiga röst. :)

Stenen i vattnet jag alltid stod på och blev "lång"..
Min röda baddräkt som jag var så glad över och grodfötterna som gjorde att jag simmade fort fort..

Det enda bekymmret var att jag inte hade en egen häst, en herrans massa myggbett och att farmor alltid skulle envisas med att ta salubrin på allt. Sved gjorde det. :)

Dessa och hundratusentals andra fina minnen bevarar jag i mitt hjärta.
Plockar fram dem ibland när vintern känns mörk och kall så att jag för ett ögonblick får bli lite varm inombords. :)

Gud vad jag längtar tillbaka...




 

Min mamma sjöng alltid den här för mig... ♥

Gonatt...

Kommentarer
Postat av: Fia

Usch, det gör jätteont att klämma fingrarna! :( Stackars dig, hoppas din nagel överlever! Puss o Kram/ Fia

2009-03-18 @ 21:58:45
Postat av: Anonym

Jo det gjorde verkligen sjukt ont.. :(



Hoppas hon hänger i, den lille nageln. Tråkigt med ett korvliknande finger. Haha!



Puss på dej*

2009-03-19 @ 15:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback