Ta mej till medelhavet!!

Sitter o lyssnar på "spanish eyes" med Madonna.. En gammal goding skulle man väl kunna säga. Vill just nu befinna mig på sydligare breddgrader för jag blir snart kroniskt deprimerad av detta land jag bor i.

Jag skulle vilja åka på en hederlig charter. En riktig svensson-semester helt enkelt, där man blir runtforslad som boskap. På planet, trängs med grannen på en miniyta som blir extra påtaglig då "mat" serveras. Av planet, stå och vänta på bagaget en evighet för att sen upptäcka att man står vid fel band. Hitta reseledare som pekar mot bussen som ska ta dig till hotellet. Åk ca 30 min, lyssna på rekomendationer från reseledaren om att inte dricka kranvatten. Bli avis på alla som blir avsläppta innan dig som bor på mycket finare hotell. Gå av bussen, in i lobbyn. Upp mot rummet, släng väskorna på sängen (varför gör man det?) undersök att ac:n fungerar som du betalt extra för, gå ut på balkongen, andas in den varma luften och känn att "det här e livet". Efter lite chips och cola går man och lägger sig för att kunna gå upp tidigt, köpa frukost, (för den ingick ju inte på hotellet.) Ha lite ångest första dagarna för att du e så fisblek, vilket medför att du solar halft ihjäl dig och blir grisskär och flagnar bort allt lagom tills man landat på arlanda igen.
Du solar, badar, äter, handlar fula souvenirer och glömmer allt vad Sverige heter.
Charter har helt enkelt sin charm och det får iaf mig att slappna av... B-)

Om jag inte kommer iväg i höst så är det illa. Då blir det ljusterapi för hela slanten.



O här kommer låten, som får mig att drömma mig bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback