Yes it is...



All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for their daily races
Going nowhere, going nowhere

Their tears are filling up their glasses
No expression, no expression
Hide my head I want to drown my sorrow
No tomorrow, no tomorrow

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very
Mad World
Mad world

Children waiting for the day they feel good
Happy Birthday, Happy Birthday
And I feel the way that every child should
Sit and listen, sit and listen

Went to school and I was very nervous
No one knew me, no one knew me
Hello teacher tell me what's my lesson
Look right through me, look right through me

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very
Mad World



Sitter i soffan och har tittat på ekdahl på fyran. De har diskuterat ungdomskriminalitet och gangsterkulturen.
Har inte så mycket annat att skriva om det än att det är otäckt som tusan.

Såg även ett antal ggr reklam för kalla fakta där de ska ta upp "dun industrin". Ska aldrig mer köpa ett duntäcke kan jag lova. Får lust att köpa nytt täcke imorrn tom!
Fy fan säger jag bara, kommer drömma om det i natt säkert och då har jag bara sett reklamen för programmet.

Att det finns folk som bara kan göra detta!? Och inte bara mot dessa fåglar, hela pälsindutrin t ex... Eller ja... Kan ju dra det hela ännu längre men jag tror ni fattar vart jag står.

Helvete vad är det för fel på folk? Är människor helt känslomässigt avstängda idag?
Vi gör inte bara djur illa utan även varann, hela tiden! Krig, övergrepp av olika slag, våld... Och inte att tala om psykisk misshandel eller mobbing!?

Blir fan mörkrädd... Att endel inte vet vad som är rätt och fel. Det är jävligt störigt. Ska det va så svårt? Så störigt att man ibland önskar att man bodde på månen, eller på den dära ön jag drömde om en gång...

Man kan alltid skylla ett dåligt beteende på en mängd saker. Fine, finns säkert förklaring på en hel del saker men det gör det inte rätt för det. Ta ditt eget ansvar. Svårare sagt än gjort men försök.

Känner att jag bara härjar nu men det är skönt. Har blivit bombad med så mycke skit senaste tiden. Det är krig nere i Gaza, folk skjuts på öppen gata lite här och var osv osv.
Man blir ju så trött på´t så öronen trillar av. Tillslut kan man inte ta in mer.
Man blir bedövad nästan.
(Och då ska man ändå komma ihåg att jag "bara" behöver höra om det, tänk dig att LEVA i det!!)

Ibland känns den dära hängmattan på ön som bara jag vet om väldigt läglig..

Det tråkiga är att jag tror att det aldrig kommer ta slut.
Det kommer alltid finnas onda och goda människor, eller hur man nu vill dela upp det.
Rättvisa finns inte heller, det ser man ju tydligt hela tiden.
Alla får helt enkelt göra sitt bästa utefter vad man själv har för förutsättningar.
Det borde väl räcka för att saker och ting ska bli lite bättre? Plus att de som har det bra och lever i överflöd, ger till de som har det tuffare på olika sätt.

Nu har jag gormat klart. Första gången jag verkligen gormat och ordbajsat på riktigt i min blogg.
Skönt.

Den är min och jag skriver precis vad jag vill.

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorrn.
Ska träffa Fia-lutten en sväng..


Sov gott allihopa!



Kommentarer
Postat av: Oscar Björklund

Hej Åsan! det är ju dags att byta täcke då :)

hoppas du inte går med i något gäng nu när du är hemma i sverige några dagar ;)

love you...puss

2009-01-29 @ 02:17:18
Postat av: Åsan

Japp, får slänga det gamla! ;)

Du kan va lugn, inget gäng-häng här inte!



Love you tooo!



Pussi!

2009-01-29 @ 15:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback