De va dä dääh.

Jahopp, så var julen officiellt slut.
Har haft det uuuuuunderbart uppe i fjällen med familjen. Eller ja, halva kanske man ska säga. :) Jag, bror, pappa och min Daniel.

(Har bara bilder från min mobil, blir la fler på fejjan sen!)



Åkte upp förra söndagen, kan ju säga att bilen var minst sagt fullpackad med väskor, julklappar, snowboard osv. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum och jag o Danne satt som två packade sillar därbak. Inte oss emot.. ;)

Kom fram till ett snöigt och kallt Sälen på kvällen och checkade in i vår lägenhet i Tandådalen.
Morgonen därpå var det upp med tuppen som gällde, (nästan iaf) eftersom det var dax att hyra skidor! När det och liftkortet var fixat var det bara att börja åka. :)

Det är verkligen grymt skönt att komma iväg sådär, andas fjäll och vara ute i naturen hela dagarna. Det enda sura var att vädret var liiiiiite träligt. Kallt som tusan, som lägst var det - 20c med vind längst upp på toppen.. Det sved rejält i kinderna vill jag lova. Man såg knappt sina egna skidor. Ordnade upp sig visserligen när man åkt ner en bit men det var endå lite läbbigt.
Jag har en förmåga att få så fruktansvärt ont i mina benhinnor. Det fick jag även denna gång men det gick skapligt endå. Nästa gång blir det tigerbalsam för hela slanten.. :) Det var precis likadant när jag spelade fotboll och vi bytte underlag. Är nått fel på bena mao. :)


Danne och Jag


Johan, brorsan och Fia

I tisdags mötte vi upp Fia o Johan (Fia är brorsans tjejja) och åkte med dem hela dagen. Bidde lite bastufest hos dem sen på kvällen, skaaapligt seg var man men vi hade riktigt kul. Speciellt då folk bestämde sig för att springa ut halvnakna i snön och rulla sig... (Kom ihåg det jag skrev om -20c)..  ^^

Segare än vanligt tog vi oss upp i onsdags och besökte backarna. Danne skippade brädan och åkte skidor oxå vilket var kul. På kvällen bidde det bio på Högfjällshotellet. "Avatar" blev det och jag tyckte den var heeelbra! Coola effekter och vackra varelser. :)

På julafton åktes det först lite skidor sen var det dax för lite lunch, Kalle och julklappsutdelning och tillsist Julbord på kvällen. Julbordet blev nästan en intern tävling kändes det som, vem som kunde äta mest utan att börja gnälla över mättnad. :) Kan ju säga att vi gick hem därifrån både mätta och belåtna.


Julbooord! :)


"Gud vad mätt jag är men klämmer fram ett leende ändå, som INTE alls ser stelt eller tillgjort ut."

På juldagen var det dax att åka hem, bidde först lite skidåkning på förmiddagen. Efter städning och packning så kom vi därifrån vid 14.00. Hade ju tyvärr lite otur med vädret så fick hålla 70 km/h större delen av resan hem vilket gjorde att det blev en lååång färd hem. Kom hem till stan runt kl 23 nångång har jag för mig. Trotsade vädret och åkte ut en snabbis till Mantorp för att träffa Dannes föräldrar. "Bättre sent än aldrig" passade ganska bra in där. ;) Stannade en stund tills tröttheten tog över och vi åkte hem.


Somsagt, trångt var det i bilen.. :)

På annandagen var det Julbord på Drottninggatan hos mamma. Jag och Danne traskade dit vid 14.00 och sen bestod kvällen av mycket mat, drinkar av olika slag, glöggbollar och en tomte utan strumpor!? :) Det hela avrundades med sällskapsspel och det var riktigt lyckat. Vi gled hem mätta och trötta, så som det ska vara på julen antar jag. :)

Idag då? Jo, kollade in mellandagsrean på tornby där vi även träffade Johanna och Olof en sväng. Köpte present till brorsan som fyller år på tisdag oxå. Annars bidde det inget, jo lite hårgrejer. Jättekul och verkligen värt att nämna. ;)

Var bjudna hem till Daniels syster Kattis och hennes man Per för lite minijul i eftermiddags. Åkte dit vid fyra och blev kvar där hela kvällen. De har en dotter, Elsa som är hur söt som helst. :)

Dax att hoppa i säng nu känner jag. Trött som bara den och imorrn är det jobb. Skönt med kort vecka iofs så man får lite mjukstart efter ledigheten. :)

Tusen tack alla för en underbar jul! Ni är kanon hela högen! :)

Sov gott alla mina guldklimpar! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback