Så sjukt tokroligt!! (Ang. civilkurage) :D

Ok...Nu har jag slutat skratta.. :D

Sitter hos Emelie nu o har kikat på film. Nog om det, nu kommer det roliga!

Mitt i filmen så tittar jag ut genom fönstret, ser då en karl (som i mina ögon ser smått berusad ut) komma gåendes över gräsmattan.
Jag känner direkt att det e nått skumt med karln så jag säger till Emelie.
Snabbt som ögat slänger vi oss mot fönsterutan och kollar ut.
Karl går då lugnt runt.. Kollar sig lite om och ser lite "skum" ut. Kommer emot oss och ställer sig utanför vårt fönster på gatan. Mitt hjärta börja slå fortare då jag ser att han rycker i handtaget på en bil.
-Shit, han kommer försöka göra inbrott!!
Emelie plockar direkt fram nummer till polis o hela fadderullan.

Han smyger vidare och ställer sig en bit bort, fortsätter att kolla sig runt. Han flyttar på en vägkon som står på gatan o ja, ni hajjar.. Beter sig lite halvmysko.

Sen kommer det en tjej med en liten hund. När hon e på väg förbi mannen så sätter han sig ner raskt och klappar hunden. Efter en liten stund reser han sig upp och hon går vidare, ganska snabbt och tittar sig om.. Mannen följer då efter..

HELVETE!!! Vi måste ut!! -Skriker vi och jag i mitt förvirrade tillstånd försöker hitta nått att slå med ifall han skulle vara våldsam. Sprang in på toaletten (i know jag e störd) och tänker en halv sekund att tändkrämstuben var det bästa jag kunde hitta... Hahahaha!
Sprang ut och fick tillslut med mig Emelies cykelnycklar.. (!) Yes- livsfarligt...

Slänger oss in i bilen o kör som idioter runt hörnet på huset- där ser vi tjejen.
Jag vrålar:
-Stanna henne, be´na hoppa in i bilen! (!)

Emelie vevar ner rutan och frågar om karln var jobbig och om hon kände honom.
Tjejen svarar:
-"Nej, asså det är min sambo. Jag e ute med vår hund som haft lite svårt att "göra från sig" och han stod och väntade på oss."

Behöver jag säga att vi dog av skam samtidigt som vi var väldigt lättade.
Jag var rätt glad över att jag slapp använda Emelies cykelnyckel oxå...(jag kunde ju ha skadat honom allvarligt!) Puhhh.. *asg*
Vi bad om ursäkt massor men tjejen var bara tacksam för att vi varit uppmärksamma.

Vi åkte hem, skrattade halvt ihjäl oss men kände endå att vi hade gjort nått bra, även om det inte behövdes.
Civilkurage.. ;)

Men till vårt försvar måste jag säga det att han betedde sig jävligt skumt..
Visserligen nu när jag tänker efter så kunde det ju varit deras bil han kände på oxå.. :)
Fan så dum man känner sig men somsagt vi visste ju inte..

Aja, nu ska jag återgå hära, va bara tvungen att dela med mig av kvällens roligaste!

Hade gott!


PössPöss

/Spanarn- Åsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback