Tors dag idag och Finn har namnsdag.

16:e oktober redan.. Tiden går fort alltså.
Snart dax att börja klura på Halloween-firande. :)
Ni som känner mej vet ju att jag älskar rysare och brukar alltid försöka få till lite Halloween-mys varje år.
Det brukar innebära:



En samling nära och kära
Läskig film (gärna en gammal goding och en ny)
GODIS
Läsk
En scary-cake som jag själv gjort


En scary-cake är inget komplicerat att göra och kan se ut på olika sätt.
Gör en helt vanlig sockekaks-smet. Denna färgar du sedan med karamellfärg.
Se till att ta ganska mycket färg så färgen blir stark. :)
Tar du grön ser den färdiga kakan giftig ut, röd gör den lite mer ja.. Blodig, eller nått? :)
OBS! - Bröa formen med ett tunt lager av mjöl så att den blir slät och fin i färgen efter gräddning.
När du gräddat den, tagit ut den och låtit den svalna så är det dax att garnera den.
Här är det bara att låta fantasin flöda. Jag älskar allt som e sött och brukar garnera med vanlig glasyr som jag breder ut över hela kakan. Självklart färgad oxå. ;) Sen kan man använda sig av lakritsströssel eller liknande. Tycker det e coolt med nått svart till den starka färgen på kakan. Ett år gjorde jag små rosa spöken i marsipan och satte på så ni märker att det bara e att låta fanatsin flöda.
Vill man hellre ha grädde så kan man ju ta det, då blir den mer "tårtig". Ganska scary med färgad fluffig grädde kan jag tänka mig. :)
Eller, så skiter man helt i att garnera.. Funkar med så klart. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Ska göra en fin en i år som jag ska visa på bloggen sen tänkte jag. :)

Mera råh?

Träna pilates ikväll. Med tanke på träningsvärken jag har så kommer jag nog att gå av på mitten.
Har redan ångest för "mördar-plankan" vi körde i tisdags... Huuu... :(
Men det e klart, vill man ha resultat så ska det kännas. Man får ju inget gratis som bekant.
Lite kondition efter det oxå är det tänkt.

Nu ska jag återgå här.

Hade super!

Pöss*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback