OBS! Viktigt! (För er som missat tidigare inlägg...)


Känner ni Johanna Fordell?





Om inte..... Försök att lära känna henne. BUMS! :)
Hon är en av de bästa tjejerna som går i ett par skor nämligen.
Vinner du hennes vänskap så har du en vän för livet. :)

Vi träffades i Ekholmsskolans korridor, jag tror det var -98 om jag inte minns fel.
Hon kom ensam o gick genom korridoren och hade på sig en lång cool skinnjacka och röda byxor. Hur tuff som helst med andra ord! ;) Hon hade flyttat hit med sin mamma och syster från Sollentuna.

Hon började i min paralellklass och vi läste nåra ämnen ihop, tror det var matte o engelska. Det dröjde dock inte länge förren hon började spela fotboll i samma lag som jag, BK Kenty.
Blev snabbt kompisar, hon spelade ju back som jag och eftersom jag hängde mycket med Liza Sjödin som oxå gick i hennes klass så blev det som det blev. ^^

Kom varann närmre på gymnasiet då vi hade turen att hamna i samma klass.
När mina föräldrar skildes i tvåan så hade jag en riktigt tuff period.
Johanna var en av dem som då fanns vid min sida och stöttade mig igenom det.
Det är något jag är evigt tacksam för idag, och kommer alltid att vara.

Trots sin väldigt mjuka sida så är hon även en tuff tjej som fixat lumpen uppe i Boden i minus 20 grader! Kommer ihåg historien om när de skulle äta och hennes gaffel fastnade på tungan för att det var så kallt. :)
Eller när alla i truppen låg sked för att hålla värmen på natten när de låg ute i fält... (I Boden, alltså norrland i minus 20 grader...!!) Aja, ni fattar... Hon klarar allt hon ger sig på! :)

Just nu bor Jojjo i Sollentuna. Hon flyttade tillbaka "hem" för några år sedan.
Trots att vi inte ses så jätte ofta så hörs vi nästan varje dag, babblar på om livet precis som vi alltid gjort.
Önskar dock att vi kunde ses oftare än vad vi gör.. :(

Vi har säkert både skrattat och gråtit ihop hur mycket som helst under alla de år vi kännt varann.
Hon är en sån vän man ska ta vara på.
Riktigt bra vänner växer inte på träd nämligen...

Så om du nu inte känner Jojjo.. Försök att lära känna henne..
Då har du en vän för livet... :)

Med det säger jag godnatt!  ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback