Half-done

Mitt i veckan igen... Fasen vad tiden går..

Igår tog min motivation slut helt. O då menar jag helt.
Körde flyttlådor mellan min lägenhet och mammas förråd.. Efter det sa det bara stopp.
Satte mig i soffan hemma o ville bara ta semester.

Det jobbiga är att man har ju redan gjort en himla massa saker men har ändå kvar lika mycke till.
Bävar för alla möbler som ska flyttas.. Suck... Tv-aset som väger elefant t ex.. Det blir ingen rolig historia från tredje våningen... Men som man säger "ner kommer man alltid.." hehe..

Ligger ändå ganska bra till i tid tror jag och det är ju skönt. För denna känslan plus en massa stress skulle ta kål på mig.
Jobba åtta timmar o sen ge sig hem och fortsätta "jobba" utan nån vila.. Det tar lite på krafterna.

Är lite gladare idag iaf. Den dära runda gula syns på himlen med vilket är härligt. Det är inte alltför ofta som solen tittar fram den här årstidern tyvärr.

What´s next?

Jo, ska rensa min garderob ikväll.. Det blir ett helt företag kan jag lova.
Blir nog att skänka bort en hel del för jag tror inte ens att jag använder hälften.

Det sägs att det finns två typer av människor..
Jägare, som ständigt söker nya upplevelser och blickar framåt och samlare som håller fast i det förgångna.

Jag är en klockren samlare. Har svårt för att slänga gamla saker och rensa.
Det görs endast när jag flyttar och inte ens då slänger jag tillräckligt. Finns saker på min vind jag inte haft i tanken på tre år säkert.. Men ändå vill jag inte slänga det.. "Kan ju va bra att ha, nångång typ.."
Ska försöka bättre mig. Det tar så mycket tid och energi att gå igenom allt man samlat på sig genom åren.
Är ju trots allt bara 24. Tänk när jag är 50 år.. Så mycket prylar jag kommer ha då.. Antikrundan nästa kanske o bli rik på kuppen? Haha! Önsketänkande men sånt händer ju faktiskt...

Ska annars kika på Bonde söker fru ikväll.. Unna mig lite avkoppling mellan allt stök.
Drömma mig bort till sommaren så allt är lite enklare, lite ljusare..
Ligga i gräset, höra svalor som flyger runt hustaken och ett bi som surrar kring en blomma i rabbatten...
Ledighet och ingen stress så lång ögat kan nå. Det ända man funderar på är vad som ska ligga på grillen senare.. ;)
Det stora i det lilla enkla.. :)



Snart är det lunch o sen blir det inventering av LG lagret.
Jag och Gunilla är förövrrigt grymma på det så det lär inte ta nån tid. ;)
Lite själv-pepp är aldrig fel...

So looong...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback