Söndag och Julen är över!

Lite uppdatering då..

Mormor har under helgen mått bättre, så otroligt skönt!
Hon är hemskt trött eftersom hennes hjärta tagit skada men det går åt rätt håll endå.
Nu vågar man hoppas lite och det känns så underbart skönt. För några dagar sedan trodde jag att det var helt kört, men nu kan allt hända!

I fredagskväll hyrde jag och Oscar film o hade lite myskväll, det var skönt efter allt tråkigt som hänt.
Det bidde en skräckis som jag sedan upptäckte att jag redan sett (mitt pucko) men som tur var hade jag glömt handlingen en aning så det var ingen katastrof. :)

I går var vi hembjudna till min mor och Kjell. Vi firade bror min och hans tjejja som fyllt 20.
Det bidde julmat (de hade önskat sig de eftersom det inte bidde mycke sånt i Thailand) och efter det vare julklapp/present och "souvenir"- utdelning. Kikade på ca 200 kort från deras resa med och jag och Oscar blev bara mer och mer sugan på att dra dit själva i höst.
Nu ska vi spara som tokar hela våren så att vi kan göra lite när vi väl är där med. :)
Längtar så.. <3

Brorsan fick av mig en massa smått och gott som han kan ha användning för när han flyttar hemifrån.
Han fick kanske 7 paket med div, smörknivar, kapsylöppnare, olika slevar osv.. Det är oftast inte så skoj att köpa själv så jag tänkte passa på nu så att han slipper de. :)
Fia fick en ljusstake och en mängd doftande värmeljus till det, blir nog fint till hennes nya lägenhet! :)

Jag fick en buddah, en trävas med inristade vackra blommönster och ett par av de berömda "thailändska fiskarbyxor" som är så oootroligt sköna! Hoppade högt av lycka! :D
Har du aldrig haft sådana på dej så kan du inte föreställa dig hur sköna de faktiskt är...
Kommer bli mina nya favvisar där hemma kan jag lova!
Jag ser dock ut som en liten thai-boxare i dem, men det är ju en annan femma. ;)
De fick allt detta och lite till mer såklart av mor min och Kjell.

Kvällen fortsatte sedan ut i köket där vi spelade spel till kl 01 då vi var helt slut och gick hem., mätta och glada!

Idag har det inte blivit många knop.. Gutten min o jag gick ner o köpte varsin pizza som vi käkade framför teven. Kikade på "Papi Raul", så sjuk han e!  Precis min humor!  B-)

Har även varit o handla lite granna och nu befinner jag mig i ekholmen där det bjuds på pappas currygryta, den slår det mesta! ;)

På vägen hit åkte vi förbi Fia som flyttat till egen lägenhet. Jag var så nyfiken så jag var ju bara tvungen att kika in. Jättefin etta med sovalkov och balkong. Bra planlösning med "fönster" in i köket så den blev väldigt öppen och ljus.
Där kommer hon allt att trivas tror jag. :)

Mår förövrigt ganska bra nu eftersom det är lite bättre med mormor min.. Det har varit ett par oroliga dagar nu och jag känner mig lite trött och sliten.. Men det blir ju självklart så när någon närstående är nära att dö.
Konstigt hur allt kan förändras på ett ögonblick.. Något man ska tänka på ibland tror jag..

Har förresten hunnit med att städa bort Julen idag. Alltid lite tråkigt men ja, tiden går ju endå så fort så snart är det ju dax igen. ;) Nu kan man se fram emot att våren snart är på ingång och att solen börjar visa sig igen, "hööönt".. :)

Nu ska jag ringa min Jojjo och höra vad lördagskvällen innehöll! ;)

Må så gott allesammen!

Pusssss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback