Julens lediga dagar börjar.. NU!

Smörgåstårtan var till belåtelse.. ^^
Det är nått med just smögge som får det att glittra i folks ögon.. :)

Nu är jag hemma, vet inte hur jag ska spendera denna fredag riktigt..
Ska åka o köpa lite gott snart o sen blir nog att klä en gran eventuellt..
Om inte så blir det film.. Får se om en orker...

Håller på och läser en bra bok förresten..
"Självkänsla nu" heter den och kom ut för ett par år sedan. Fattar inte varför jag inte läst den tidigare..?
Aja, fick iaf låna den av Tessan och den är riktigt bra.

Den sätter "huvvet på spiken" gång på gång. Det ända är väl att den får allt att låta så enkelt.
Ja, att bara man ändrar tänket på två sekunder så får man bra självkänsla osv..

Hon som skrivit boken, Mia Thörnblom har varit missbrukare så hon om någon vet ju att det går att vända på saker och ting. Sådant tar ju tid men sålänge det går upp små ljus för en så lär man sig ju något. :)
Visste förut inte riktigt vad skillnaden var mellan självkänsla och självförtroende
t ex.

Självkänslan handlar om det egna värdet i att vara du.. Inte vad du presterar eller kan som istället självförtroendet står för.
Måste ha båda delarna för att det ska klaffa..

Ja, det jag ville komma fram till är att den är väldigt bra. Läs den om du får möjlighet.
Även om man tycker sig ha bra självkänsla så tror jag det kan va bra att läsa den, man blir peppad så in i helvete! :)



Imorgon ska jag på stan med Oscar och handla julklappar. Jag själv är redan klar men tänkte vara behjälplig med diverse idéer osv.. Brukar få sånna ibland. :)

Ne nu ska jag slappa..

Heeej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback