En dag innehållandes olika saker..

Dagen började lite för sent i trötthetens tecken...
Ikväll blir det sova kl 22. :) (Sääääkert...)

Har varit och pratat med en studievägledare på universitetet idag med.
Har hundra tankar om min framtid och det är sådär lagom stressande... Hur som helst.. Arbeta på ungdomsmottagning hade jag som föslag.. Hur tar man sig dit liksom? Vilken väg ska man gå?

Man kan plocka egna kurser och utforma sin egen utbildning.
Tror inte det passar mig dock utan behöver mer struktur i det hela och en "grund" att falla tillbaka på.
Sjuksköterska ligger då närmst som det känns nu och sedan komplettera med lite olika kurser. Beteendevetenskap, sexologi, genusvetenskap osv.. Sen kanske det utvecklas till något helt annat under tiden. Kommer kanske på att röntgen e mer intressant och då utbildar jag mig vidare inom det. :)

Jeje, det ordnar sig... Ska göra högskoleprovet i vår iaf. Har gjort det en gång tidigare och det gick ju "sådär"... Kan ju skylla på att det var första gången med o allt men jag måste göra det igen, måste höja!

Nog om det.. Det blir så bra så.. ;)

Ska snart hem.. Kolsvart är det ute men det ligger allt lite snö på backen som lyser upp.
Vad kvällen kommer att innehålla vet jag inte. Blir slappt som det känns nu..

Imorgon ska jag och Petra hem till Tessan i Vikingstad. Blir bjudna på mat där och ska ha lite "Julmys". Det ser jag fram emot! Är ju Idolfinal med men eftersom min favorit har åkt ut (Anna) så känns det som om det kvittar.. Får se vad de andra bruttorna säger. :)
OM vi nu ser det så vore det ändå skandal om inte Kevin vann. Så, nu har jag gjort mitt statement om det..

Ska fixa med det sista nu innan det är dax att åka mys-bussen hem.... Det är egentligen samma buss som jag åkt förut men den går åt andra hållet och är mycket mysigare eftersom den åker förbi två stall och en stoooor hage där det brukar gå hästar...
Haha! I´m such a nerd!! :)

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback