Tillbaka efter en kanonhelg i Oslo! :)


Nyss hemkommen från en liten tripp till Norge.
Åkte tiiidigt i fredags morse och var framme i Oslo på eftermiddagen.
Vi började lasta ur alla möbler som Oscar och Andreas skulle ha med sig.
Det tog sin lilla tid men det blev tillslut hur bra som helst! :)
Lägenheten är en tokmysig tvåa med kakelugn! Tror grabbarna kommer trivas som fisken i vattnet.



Den fiiina kakelugnen i vardagsrummet.



Soffhörnan.. :)



Tv-spelstokiga grabbar i soffhörnan.. :D



Min Oscar, alias "chips-kungen"




Jag o snutt ♥

På kvällen traskade vi hem till några kompisar till killarna från Rimforsa. Efter en stund ramlade det in ett helt gäng fulla människor så jag och Oscar passade på att smyga hem, trötta som vi va.. ;) hehe*
Andreas tog sig en tur på stan med de övriga. Honom mötte vi upp sen på lördagen då det var dax att leta lite smått till lägenheten. Trots det tappra besöket på stan så får det bli att besöka IKEA då allt e tokdyrt tyvärr.

Kvällen spenderades sedan först hemma med grabbarna. Anders, en annan kille från Rimforsa kom över. Vi hade lite tv-spels turnering, (fotboll). Det gick "sådär" för mig kan man väl säga.... :)
Sen blev det lite fest hos folket vi träffade kvällen innan. Letade sedan halva natten efter en krog, "Deville" eller "Devil"... Ja ni ser.. Vet knappt vad den heter.. Gav upp, tog en taxi hem och käkade innan vi stupade isäng.

Idag har det blivit lite film. Såg "The Mist", kan starkt rekomenderas! Har läst novellen av Stephen King men filmen var faktiskt bättre. Brukar ju annars bara tvärtom. :)

Jag tog tåget hem vid fyra. Bidde lite blödig när vi skulle säga "hej då"... Men vi ses snart igen så det är inte så farligt egentligen. :)
Jag kan säga såhär... Är så himla himla himla sugen på att flytta dit. Kändes så skönt att komma bort lite, byta miljö, träffa nytt folk.. Ja ni vet allt det dära.. :) Kändes bra i magen så fort jag satte min fot i lägenheten.
Att man sen kan tjäna sjukt bra med pengar gör inte saken sämre direkt. :)
Känner nog att det vore bra för mig att göra nått annat, se något nytt.
Kanske hamnar i Oslo på riktigt till våren efter Thailandsresan. Perfekt att tjäna ihop pengar tills när man börjar plugga.

Ska fundera allvarligt på det... Fast är det så mycket att fundera på egentligen?
Bara att bestämma sig och sen köra på det. Måste våga hoppa ibland, så är det ju. :)
Kanske är det jag varit lite rädd för tidigare.. Har alltid levt lite skyddat, gjort samma saker osv osv...
Behöver nya grejer nu.. O kan man dela det med sin älskling så är det ju bara ett plus! :)

Nu ska jag krypa ner i sängen. E ganska trött efter dagens resande..
Imorgon är det jobb igen, ska försöka masa mig till gymmet med..

Sov gott o må bäst!

Oscar, jag älskar dig mest av allt.... ;)

PussPuss*


Kommentarer
Postat av: Ess

bor ni i den lägenheten? kakelugn ´är så himla fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback