Thank god it´s thursday! ;)

Jupp, semester imorrn, niiice... ;)
Bär av till landet i väst, talar då om Norge.

Fick en rolig kommentar från halvnorskan Malin. Jag kallar ju mina katter för "tissar" och tydligen betyder det nått skoj på norska. (säkert snusk!) Haha! :)

kan ju bli helfel när man pratar med en norrman. "Bärs" ska tydligen betyda "skit, bajs"...
Oscar hade fått endel kommentarer om det när han var i Oslo i våras.
- Ska vi dricka bärs?  :)

Nae, ska se upp med dessa tokroliga översättningar tror jag...
Tips och varningar om ord som har en helt annan betydelse på norska välkomnas varmt!


Igår hade jag o Tessan lite filmmys hos mig.
Vi kikade på "The Signal", en skräckis. (såklart)
Den var helt ok, lite annorlunda kanske men absolut värd att se!



Måste pysa tidigt från jobbet idag, ska fixa en massa grejer på stan.
Låg vaken inatt och tänkte, tror det kan bli bra... Bara jag hittar det jag ska ha! :)
Nyfis? Är en hemlis.. Iaf ett tag... ;)

Nae, back 2 wörk...

Have a nice day!

Pöss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback