Heppåreh!


Skäms faktiskt lite, har inte bloggat på gööör länge. Men nu så.. Har saknat det lite känner jag nu när jag sitter här i mörkret o mysmusiken flödar ur mina högtalare. Men har haft mycke i mitt huvud o då blire såhära..

Vad har hänt då sedan sist?

Det största o mest fantastiska är att min fina fina Jojjo har blivit mamma till en liten Thea!
Den 30:e maj kom hon till världen och är så söt sååå.. :) Längtar efter att få träffa dem o sniffa bebis. Finns det någe bättre? :)

Tänker väldigt mycket på det här med barn, när och om jag någon gång oxå får bli mamma. Hur det skulle vara och framförallt hur det skulle kännas att ha ett litet knyte som man älskar något så fruktansvärt mycket.
Tror inte man kan föreställa sig känslan förrän man själv är där. :)

Tänk om man inte kan få biologiska barn? Hur skulle jag göra då? Adoptera känns som en självklarhet. Men ja, jag har alltid tänkt att det är så självklart att få egna barn men så är det ju faktiskt inte om man tänker efter.
Det är väl sådant man reflekterar över mer om det skulle bli aktuellt.
Men en sak vet jag, barn vill jag ha oavsett om jag burit dem 9 månader eller om de fötts i en annan världsdel. Det blir nog lite som det är meningen med det dära tror jag. :)
"Så länge det finns ungar så finns det hopp" var det en mysig farbror som sjöng en gång o den tanken gillar jag.. :)

Jag har annars gått o tagit sommarlov från plugget. Börjar inte förren 29:e augusti så nu har jag en lååång sommar framför mig med mycket jobb på Infocare och lite extra vissa helger på Village. Ska självklart vara ledig lite oxå men har inte bestämt när eller hur mycket än. Tar det lite som det kommer känner jag.

Mer då? Har haft ett par sköna dagar med massa härliga människor. Lite häng på Stora torget, mys ute i Sturefors, Malmslätt osså Kaga igår. Grillat, druckit rosé o bara njutit. :)
Imorgon blir det att hjälpa pappa med det sista i trädgården hemma på Stenhagsvägen sen bär det av till Bergs slussar med Susanna. En perfekt måndag innan jobbet börjar på tisdag helt enkelt. :)

Hmm... Försöker fundera ut vad mer som hänt.. Eller "hänt".. Mer vad som finns att skriva om kanske..

Kan avsluta med att slå ett slag för kvinnlig intuition dårå.. Har ta mej tusan sällan fel alltså och även om det ibland kan va tråkigt så flinar jag lite rått åt de gånger jag "haft rätt" i mina aningar.. (Iaf i efterhand skall tilläggas.)
Mmm... Så kan det va...
Underskatta aldrig din magkänsla, (vare sig du är kvinna eller man såklart.)
Den finns där av en anledning, o nej du är inte paranoid.. Även om andra gärna säger att du är det... Hehe.. ;)
Ahja, enough said..

Nu ska jag titta klart på Slumdog millionere. Sjukt bra film förövrigt!
Ta hand om dej o alla du tycker om!

Heppåreh!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback