Dag 01

Presentera mig själv..

Ja, jag heter ju då Åsa Viktoria Johansson och är 26 år. Uppvuxen i Linköping där jag bor fortfarande. Som liten var jag en vilde. Sprang runt och hälsade på varenda kotte jag såg- alla mammors skräck antar jag. Jag fick tom ha en sele på mig när jag satt i vagnen för jag vägrade att sitta still. :)

Minns att mamma berättade att jag en gång rymde från min dagmamma. Eller ja, rymde vet jag inte men jag skulle iaf gå och handla, så medans mamma stod och pratade med min dagmamma så traskade jag iväg med min dockvagn utan att de märkte det. Kom en bra bit och när jag nästan var framme vid mitt mål (som var Ekholmens centrum) så möttes jag av en vänlig tant och en farbror. De frågade vart jag var påväg och jag svarade att jag skulle gå och handla. De förstod ganska direkt att jag inte var där jag skulle riktigt, och såg ju vart jag kom ifrån. De började locka mig med geléhallon och när vi gått tillbaka över bron så möttes vi av min oroliga dagmamma och ännu mer oroliga mamma. :)

När jag började första klass började jag även min "fotbollskarriär". Många av mina klasskompisar började i samma lag och det var ju kanon både för oss och våra föräldrar som fick turas om att ta med fika på våra matcher. :) Flickor 83/84 Bk Kenty. :)
I började förlorade vi ju tyvärr varenda match. Kommer ihåg första seriematchen mot rödklädda Sturefors. Tror de vann med tvåsiffrigt och söta lilla Anna gjorde självmål och blev ledsen. Det var tider det. :) Men hur som, vi blev bara bättre och bättre och det dröjde inte länge förren vi slogs om serievinsten.
Ser glatt tillbaka på alla roliga cuper vi åkte iväg på. Bland annat Dana Cup i Danmark. (Är som Gothia cup ungefär). Under invigningen så hade vi gjort en hejjaramsa om hur bra vi var och vårt skrålande lockade ju självklart publik. Det tråkiga var att vi mötte lag som var.. Ja, ganska så mycke bättre än vad vi östgöttar var så vi fick ju storstryk. Tror inte vi gjorde ett mål på hela turneringen. Haha! :) Hade jäkligt kul iaf och det var coolt att se de andra lagen. Brassarna var tex grymma med bollen.

När jag blev äldre så fortsatte jag att spela i Bk Tinnis. Fick tyvärr sluta efter ett par år pga en ljumskskada.  :( Buuuuuu för det!

Just dä, har sysslat lite med ridning oxå. Hade en sköthäst i stallet där jag red. Malajka hette hon. Tyckte om henne mest för att hon var lik Black Beauty.. :) "Som vuxen" har jag ridit i ett mindre stall ute i Vreta. Saknar det ibland och är så sugen på att börja igen. Finns inget bättre att lämna all stress hemma och åka ut till stallet och lägga huvudet mot en varm mule. :)

För att gå tillbaka lite igen då....
Läste samhälls och ekonomiprogrammet på gymnasiet. Iiiiinte riktigt min grej egentligen men hade fasligt kul under de tre åren. Gick på Katedralskolan här i stan.
Efter gymnasiet har jag läst lite på komvux, jobbat och nu återigen satt mig i skolbänken. Läser en yrkeshögskoleutbildning till behandlingspedagog i Vimmerby. Pendlar varje dag och trivs som fisken i vattnet. Klagar endel över mina tidiga morgnar men annars äre kanon. :)

När jag inte pluggar så blir det mycket häng med kompisar osså gymmet. Är en periodare och har precis satt igång igen med träningen och känner mig pepp inför beach 2011. ;)

Vad kan jag mer berätta? Tror jag slutar här. Har ju massa frågor som jag ska svara på de närmsta dagarna. :)








Kommentarer
Postat av: Malene

Å du måste du mött mig på planen! Jag började sparka boll i Siffet när jag var 6 år så jag mötte er garanterat den där dagen i sturefors :) Tänk om man hade vetat då att man skulle känna varandra senare i livet :) Hade varit kul o se den matchen nu såhär på gamla dagar :)

2011-01-19 @ 22:15:54
Postat av: Åsa

Hahaha! Ja fasen vad kul det hade varit! :)

Kommer mest ihåg att jag, väldigt förvirrad befann mig på vår planhalva hela matchen. Förmodligen i för stora matchställ. Haha de kommer jag ihåg! Vi hade väl ärvt dem från nått annat betydligt äldre lag. :D



Puss o kraaam!

Postat av: Mammsen

Kommer ihåg som om det var igår den gången du försvann och skulle gå och handla, paniken och rädslan man kände, jag är så oerhört tacksam för att det äldre paret förstod att du var ute på vift och tog med dig tillbaka därifrån du kom. Härligt med människor som bryr sig. Jag kommer också ihåg en gång när du cyklade vilse på landet, puh puh.

Puss på dig vännen, älskar dig:)

2011-01-20 @ 08:41:44
Postat av: Åsa

Jaaa fyyy, när jag cyklade vilse. Hade nästan förträngt det. :) Jag var helt förtvivlad där jag cyklade runt på min lilla cykel. Tror vi kom fram till att jag cyklat ganska långt sen när jag berättade vart jag varit. (Eller hur det såg ut, där jag varit..) Usch... Trodde aldrig jag skulle hitta hem. :)



Älskar dej mamma!



Puss o kram!

2011-01-20 @ 11:34:03
URL: http://asajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback