Sandras utmaning.. :)

Har nu antagit "utmaningen" som Sandra utfärdat på sin blogg.

Nu, då, sen...

För 9 år sedan var jag 15 år och gick på Ekholmsskolan i Linköping.
Försökte nog vara lite smygtuff på den tiden men lyckades inte riktigt. ^^
Livet var ganska kul, speciellt då man hade idrott eller bild i skolan. Det var mina favoritämnen. Kommer ihåg hur glad jag blev när en av mina teckningar blev inramad och uppsatt i korridoren. Den hänger nog där fortfarande tror jag. :)
Det stora samtalsämnet var annars vad man skulle läsa för något på gymnasiet.
Jag valde sam- ekonomi på Katedralskolan (där jag oxå sedan gick..)
Hade jag fått välja om idag så hade jag valt att läsa på Vreta eller i Norrköping eftersom jag helst av allt vill jobba med djur. Hur som helst så var det då. :)



För 6 år sedan så var jag 18 år och myndig. Piercade min navel samma dag som jag fyllde eftersom jag inte fick innan för mor och far. När jag precis fyllt 18 så drogs mattan undan för mina fötter. Mina föräldrar skulle skiljas.
Min tillvaro förändrades massor och jag gick igenom en depression till följd av allt. Ska inte säga att det endast berodde på deras skilsmässa utan det var en väldans massa krav just då från skolan bland annat.
Förlorade då även en av mina bästa vänner på kuppen. Jag tog det riktigt hårt då men det är inget jag tänker på idag. När jag säger förlorade så menar jag kort och gott att hon visade sitt rätta "jag" och var inte längre den människan jag trodde att jag kände. Har kommit många vänner närmre och det är sant det de säger att det är i svåra stunder man märker vilka ens riktiga vänner är. Det märkte jag då och det är jag tacksam för idag.



För 5 år sedan såg livet lite ljusare ut. :)
Jag hade kommit på fötter igen och det vaknades bal och student och även en resa med klassen till Agia Napa!
Den veckan var sjuk, men jävligt rolig. Då kände jag att jag levde igen. :)
Började jobba efter studenten på "Anovo". Ett konkurerande bolag till Infocare där jag jobbar nu.
Satt på kundtjänst, lade lite ordrar och jobbade endel på logistiken med.



För 3 år sedan så ja... Vad gjorde jag då?
Jo, jag pluggade upp lite betyg på komvux o sen började jag att jobba som personlig assistent på Frösunda.
Livet gick sin gilla gång helt enkelt. Min underbara Johanna bestämde sig för att flytta tillbaka till Stockholm. Det gjorde lite ont i hjärtat men eftersom vi är vapendragare i vått o torrt så har dte inte förändrat nånting. Enda skillnaden är att vi babblar i telefon lite längre nu än förr.. ^^
Tror även jag gjorde min första tatuering där nån gång oxå...
En tribal i svanken jag gjort själv... Så fin så.. :)



För ett år sedan så jobbade jag där jag jobbar nu. (Infocare)
Hade ingen koll på vad som skulle ske inom den närmsta tiden utan lät bara saker och ting flyta på.
Träffade då även en himlans go kille vid namn Oscar, som fick mitt hjärta att banka hårt hårt.. ^^
Vi är fortfarande tillsammans och har nu lite framtidsplaner på G. Trodde aldrig för ett år sedan att jag t ex skulle flytta till Norge. Det hade jag inte en tanke på. :) Oscar har fått mig att öppna ögonen och inse ett och annat. Du äger ditt eget liv och kan göra precis vad du vill. Du behöver inte stanna kvar där du e bara för att du har fast jobb och lägenhet. Våga ta steget ut, flyg i väg och se dig om. :)
Det ska jag nu göra och kommer att bli sambo med min finaste i Oslo i februari. ♥



Så, det var min utmaning det. :)

Nu ska jag lägga mig o läsa lite i min bok o sen blir det att sova lite så jag e kry tills imorgon.

Hade feint oså!

PössPöss*


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Villken story;)..spännande..hihi!shit vet inte om jag skulle våga anta den utmaningen..facea sig själv lixom:)tur att man förträngt endel;)..vågar man aldrig i livet så vinner man heller aldrig nått!Hörs sen då!Puss

2008-09-25 @ 18:58:43
Postat av: Åsa

Ja jag vet... :)

Men det e himla intressant att se tillbaka sådär.

Hur man tänkte oså.. ^^



Japp, höres sen!



Pössss*

Postat av: sandra

:)

2008-09-26 @ 07:26:55
URL: http://sandragilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback