Jag snubblade....

in i en blogg och blev fast...

Den är jobbig och sorglig och allt det där men samtidigt sååå inspirerande.
Du kommer säkert att fälla ett gäng tårar.. (Det gjorde jag..)

Bloggen är skriven av en ung tjej som hette Madeleine. Hon har under ett år kämpat mot en ovanlig cancerform och i söndagsnatt förlorade hon kampen.
Hennes blogg hittar du
här...

Om du vill läsa mer om henne så har hennes mamma skappat en blogg oxå där hon delar med sig av tankar, känslor och allt som händer när verkligenheten är grym och ens dotter drabbas av en dödlig sjukdom. Hennes pojkväns blogg hittar du här..





Anledningen till att jag skriver om detta är för att jag själv finner sån inspiration hos människor som kämpar in i det sista. Jag önskar att jag själv hade samma drivkraft.. Jag har ibland lite för lätt för att "kasta in handduken" och det är något jag vill ska förändra.

Jag kan sitta o tjura hemma över småsaker ibland och oroa mig över ganska simpla ting..
Ska i helvete sluta med det nu.. Jag ska försöka se den ljusa sidan av saker och ting och varje dag försöka vara tacksam för det man har...
Man har hälsan och är frisk t ex...
Just detta är något som jag tror de flesta tar förgivet...
Man är ung och ibland kan man känna sig odödlig... Yeah right...
Saker och ting kan ändras snabbare än vad man anar och om den dagen skulle komma så vill jag känna att jag fått ut det mesta av livet..

Tycker du om någon- Säg det!
Dela med dig av dig själv.. Möter du någon okänd på stan, le... Du kommer bli förvånad över hur många (hur tjuriga de än såg ut från början) som ler tillbaka lite förvånat.. ^^
Självklart kan man ha dåliga dagar, det är mänskligt och helt ok..
Jag ska i fortsättningen försöka se saker i ett annat ljus än förut, lära av misstag och inte gräva ner mig så jäkla lätt..

Ta vara på de små sakerna här i livet.. Det är ju de som är så fina. Allt behöver inte vara stort och pampigt.

Börjar bli yrt här nu.. Vet inte om jag fick fram riktigt det jag menade..
Läs om Madde om ni vill.. Mer positivitet från en och samma människa är svårt att hitta..

R.I.P

Och till er alla som förgyller mina dagar, glöm inte bort att ni är guld värda, varenda en!

Älskar er!

Pöss*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback