Mycket!

Nu är det mycket i huvudet på Åsan... (!)

Hundra bollar i luften känns det som!
Imorse var det besök på kvinnohälsan för att ta cellprov. Weehey!
Alla som fyllt 23 blir kallade nämligen med 3 års mellanrum så ja, det var jag på. Vilken tur egentligen att man har möjlighet till detta i Sverige. Så bra att kunna förebygga bekymmer i framtiden.

Aja, efter det cyklade jag som en tönt till jobbet, ramlade in lagom svettig o dan och sen var det bara att ta tag i dagens arbetsuppgifter. Har hunnit med en hel del så det är ju bra. Suttit i telefon, fixat med reklamationsärenden, skickat krediteringslistor osv... Pust!  Blir skaplig hemgång idag känner jag, är värd det en dag som denna.. (plus att solen lyser och det lockar ju lite).  B-)

Igår kollade jag upp lite utbildningar oxå, vill ju bli certifierad massör och kollade upp en utbildning som verkar bra. Ska ringa runt lite med och höra mig för, viktigt att det är en bra skola så man får ut det mesta möjliga av utbildningen. Får se när det blir, tidigast i höst men tror det får vänta en aning. Utbildningen är endast på ett år så "ingen panik".. :)

Ikväll ska jag ut o motionera med mor min i spåret. Kommer förmodligen bli omsprungna av ett gäng orienterare och nåra hurtiga familjer som vanligt. Jo- Det är sant! Varje vecka vi varit där så har vi sett hur hela familjer motionerat ihop. Trevligt! :)

Sen blire la pös i soffan förmodar jag. (Struntar nog i disken även idag..)

Ska fixa lite granna med det sista innan hemgången här nu.

Ha en fortsatt solig dag!

Pöss*



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hmm, än så länge har jag inte blivit kallad för att ta cellprov.

Postat av: Åsa

Har du inte? Eller ja, jag blev iofs kallad ganska sent men det beror kanske på att jag tagit prov förut. :) De har oftast dropin- tider för det ifall du vill gå och testa! Det är verkligen värt det. :) Hade fint!

2008-03-04 @ 15:49:22
URL: http://asajohansson.blogg.se
Postat av: Sandra

Iofs så fyllde jag 23 i december, kallelsen kanske inte kommer så snabbt efter födelsedagen?

2008-03-04 @ 15:51:16
URL: http://sandramalmstrom.blogg.se
Postat av: Susanne

hallå..även ja har hittat hit :)
e llt bra med dig? jag läser till hälsoutvecklare i katrineholm ( men bor kvar här). Utbildningen är 2 år men du blir diplomerad massör,kostrådgivare, gör hälsoprofilsbedömningar, läser ergonomi, beteendevetenskap m.m. jättebra ky utbildning! Tråkigt att man inte blir certifierad massör men ja tänkte att det kan man ju läsa in efter för man läst klart utbildningen!
Ha d fint!

2008-03-04 @ 18:29:18
Postat av: Susanne

glömde ju skriva va du kan söka på om du vill kolla in kursen :) kursen heter som sagt Hälsoutvecklare för arbetslivet i Katrinehlm så ja tror man hittar den då om man söker på KY-utbildningar..dom har ju en sida med alla utbildningar..värt att titta :)

2008-03-04 @ 18:31:46
Postat av: Åsa

Sandra- Jag tror de kallar en efter att man fyllt, så det dimper nog ner en kallelse snart i brevlådan. Men man är alltid välkommen att göra testet endå, utan kallelsen. :)

Susanne- Oh vad skoj! Nu blev jag heltaggad här! :)Ska verkligen kolla upp det. Jag vill ju jobba med friskvård i stor utsträckning och massage är ju bara en del av det. Jättetack för tipset! Ska verkligen kolla upp det! :D

Ni får ha en toppenfin onsdag! :)

2008-03-05 @ 08:45:51
URL: http://asajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback