read between the lines...

hopp, rädslor, förlorare, vinnare.
Offer eller stark överlevare?

Ilska, ångest.. Bitter?
Saknad av mitt forna jag.
Kommer hon hit igen?

Kan se skuggan av henne i ögonvrån ibland
men hennes konturer är suddiga.
Om jag kunde radera allt så skulle jag.

Brännmärkt på obestämd tid.
Det gör inte ont längre men ärret syns och det är fult.

Trött trött trött..
Trött på att vara trött.

Naiva j-vla människa. Det måste bli ett slut på det nu.
Kanske ska ta på mig järnmasken och sätta hårt mot hårt?

Vill tro gott om människor så det är inte min grej.
Men vad gör man?

Mig leker man inte med.
Tillåter inte det.

PUNKT.






Kommentarer
Postat av: Oscar Björklund

Hej! hoppas allt löst sig för dig nu. Har inte varit inne på din blogg sedan jag va förbannad för att sakerna inte blivit hämtade så jag tänkte kolla nyfiken som ja är.

Det låter iofs inte som du mår bra på bloggen din men hoppas det bara va någon dikt eller så.

Hoppas vi i framtiden kan va vänner iaf, jag tycker att det är tråkigt att va osams och har aldrig velat vara det med någon men om du inte vill veta av mig så kan jag ju inte direkt göra så mycket.

Allt vi haft emellan oss allt agg o dåliga saker har ju handlat om varför vi var tillsammans. Jag tror om vi inte hade varit ihop hade vi nog varit bra vänner istället. Det hade varit bättre men sånt kan man ju inte bestämma då.

Jag hoppas du träffar någon jättefin kille som verkligen passar ihop med dig o att du får göra det du vill framöver. Fått känslan att du är deppig emellanåt o då får jag skuldkänslor. Ledsen för allt bråk om allt o allt dumt jag gjort både nykter och onykter.

Skulle velat gjort det ogjort men det är svårt.

Ha det fint o hör gärna av dig om du vill snacka någon gång.

Vill du inte så är det bara så. Något jag accepterar också så det är inte det.

kram på dig // Oscar

2009-09-14 @ 15:54:35
Postat av: Åsa

Att du ens tror att jag någonsin skulle vilja träffa dej eller vara din vän efter allt som skett tycker jag är konstigt så hör inte av dig mer.



Och nej, jag mår inte dåligt. Du kan se det som en "dikt".

Postat av: Oscar Björklund

Hej igen! ja okej, förstår inte riktigt hur du orkar vara så arg fortfarande? Det är ju inte direkt så att jag är ensam kolsupare här. Men jag bryr mig inte längre för jag har gått vidare. Förstår dock inte hur du kan vilja vara ovän med någon för resten av ditt liv sådär genom att bara vara vred?

förstår inte vad som får dig att ha sån ilska?

Inget jag säger kan väll få dig att inte snäsa tillbaka.

Din tuffa attetyd lurar inte mig och inte någon annan heller. Den bara visar hur storsint du är som vill vara osams.

Trist sorti men det är ju du som väljer. Antar att du sagt för mycket strunt till dina vänner att det skulle bli larvigt för dig att bli vän igen senare.

Men som sagt när du förstår att allt här i livet inte handlar om vedergällning o hämd kanske du slår en pling. I annat fall så får du som jag tidigare skrev ha det fint och jag önskar dig all framgång. Vrid dig inte i ilska nu när du läser det här för det gör ingen nytta.

No hard feelings från min sida.

Mvh Oscar

2009-09-14 @ 19:08:09
Postat av: Åsa

orka...

2009-09-14 @ 20:11:09
URL: http://asajohansson.blogg.se/
Postat av: Oscar

Jo det känns ju lite så...

2009-09-14 @ 20:25:17
Postat av: Åsa

Du skrev att du skulle acceptera läget om jag inte ville ha någon kontakt med dig.



Så respektera det då.



2009-09-15 @ 10:39:19
URL: http://asajohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har inte sagt eller gjort något som visar på att jag inte accepterar det.

Men så här larvig trodde jag faktiskt inte att du skulle vara fortfarande. Nog för att du inte ens kunde ses 1 enda gång på våren för att reda upp allt med möbler o hela kittet.

Visst accepterar jag det är inget annat men ingen vinner på att vara ovänner så det va ett dumt beslut av dig.

Hej

2009-09-15 @ 18:49:41
Postat av: Åsa

Jag vet vilka beslut som är bäst för mig i mitt liv. Behöver nog inte tillägga något mer.



Du behöver inte bry dig om att kommentera i min blogg mer för jag kommer inte att publicera det du skriver. Du kommer inte få någon reaktion på det du skriver heller så det är bara att lägga ner.



Over 'n out.



2009-09-16 @ 08:23:34
URL: http://asajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback