Det är så logiskt.. :)

Myskväll i ekholmen står på schemat. Ett dopp i jacuzzin blire nog med. Inte alltför ofta man utnyttjar den nu för tiden. Fredag imorrn och fest. Ska verkligen bli superkul! Känner inte så mång amen det brukar ju lösa sig. Alltid kul att träffa nytt folk med. Har min "utstyrsel" klar och och det känns rätt bra. Kommer säkert tappa mina huggtänder under kvällens gång dock men får väl skylla på att de är mjölktänder iså fall.. ;)



HEJ! :)

Ok, det där första skrev jag för ett par timmar sen. ;)
Blev ändrade planer. Åkte hem till Erica och Henrik och myste i soffan framför cancergalan. Blir verkligen rörd av alla öden man fick följa där kvinnor drabbats av denna hemska sjukdom. Cancer är nått jag kan vara ganska rädd för.. Eller ja, inget jag tänker på dagligen kanske men jag följer t ex
vimmelmammans blogg och man får verkligen perspektiv på livet. Ens egna "bekymmer" bleknar om man jämför med vad dessa människor och deras anhöriga får gå igenom.
Min farmor gick bort i cancer när jag var 14 år om jag minns rätt. Kommer mest ihåg att allt gick väldigt fort och att hon gick bort på min födelsedag, 11 april. Kan fortfarande undra hur tillvaron hade sett ut om hon fortfarande varit i livet. Saknar henne nått så grymt ibland.
Vet att jag en sommar, inte så lång tid innan hon blev sjuk fick en sån oro i magen. Kommer ihåg att vi satt på verandan ute i sommarstugan och jag sa nått i stil med att jag inte ville att hon skulle dö. Precis som om jag ville ha en försäkran om att hon alltid skulle finnas.
Vad svarar en farmor då? Självklart log hon och tittade på mig med sina stora bruna ögon och sa att "nej, det kommer jag inte göra förstår du lille vän".. Sen kom cancern och byggde bo i hennes mage och resten vet ni ju...

Det är viktigt att man lever här och nu. Lätt att säga och svårt att följa tyvärr. Om så bara för en sekund, stanna upp och ta ett djupt andetag och känn in allt. För det är NU livet är och det är egentligen det ända man vet.

Berätta för människor att du tycker om dem, hur mycket de betyder för dig. Att du värdesätter er vänskap. Älskar du någon, låt personen veta det. Ibland är det kanske viktigare att få saker och ting sagt än vad personen svarar tillbaka? Oavsett så behöver man inte ångra att man höll inne med något som förhoppningsvis fått en annan människa glad och lycklig.

Ska krypa ner nu, ska ju upp tidigt imorrn och sen äre ju fest hela natten lång! :)

Avslutar mitt inlägg med en gammal goding.
Hörde en intervju med Lasse Winnerbäck på P3 där han berättade om att han under sin uppväxt lyssnade en hel del på bl.a Guns N´Roses. "Patience" var då det vackraste han hade hört och jag kan vara beredd att hålla med. ;)



Sov så gott och dröm sött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback