En timme, en minut...

Gårdagen hos morfar var riktigt trevlig. :)

Det bjöds på trerätters, vin och öl och därefter fika, godis osv..
Behöver nog inte äta mycket idag med andra ord. :) Rullade i princip hem framåt två tiden i natt.

Somnade direkt när jag kom hem men hade en sån kuslig dröm i natt.. Drömde att jag var ute med två killar (som jag inte känner) och åkte skridskor på en sjö. Helt plötsligt så spricker isen och den ena killen trillar i men lyckas hålla sig fast vid kanten.

Vi andra slänger oss ner och börjar krypa fram till honom, allt för att inte isen ska spricka ännu mer.. Efter en kort stund känner jag hur isen under mig börjar knaka. Sprickorna får isen att dela sig och jag hamnar i vattnet. Jag känner verkligen hur det iskalla vattnet får det att värka i hela min kropp och ganska snabbt förlorar jag känseln i benen och blir näst intill orörlig...
Fick en sån sjuk känsla av panik just då- är detta slutet?? Det var som att befinna sig i gränslandet mellan liv och död och att det var upp till mig vilken sida jag skulle hamna på...

På nått vänster tog jag mig upp, vid det här laget hade de andra två klarat sig oxå och vi stod på isen huttrandes och tittade på hålet vi legat i... Allt var tyst sådär som det är på vintern... Sen vakande jag.
Har mina aningar om vad den symboliserar...
Längesedan jag drömde något så starkt..





För att återgå till mitt numera vakna tillstånd. :)
Ska ut o traska med Borg vid två. Ska bege oss till vidingsjö och luffsa runt i spåret. Ska bli skönt eftersom jag känner mig lite seg efter gårdagens intag av mat och dryck. :)

I kväll blir det film, "The mirrors". Struntar i Beck då jag redan sett den. Imorrn är det måndag igen och jobb. Antar att kommande veckan kommer gå lika fort som de tidigare. Ser fram emot Jossans fest på lördag, tror det kan bli riktigt kul. Ett stort plus är att det bjuds på smörgåstårta oxå. Hehe.. ;)

Nu ska jag göra annat, hade fint sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback