Snigeln Hugo! ;)

Hade en ur-skön kväll. (Och ja, jag hittade faktiskt rätt tillslut.) Körde fel en gång inne i Vikingstad och fick vända, men sen gick det galant. ^^

Therese och jag grejade ihop en god kycklinggryta. Eller ja, jag rörde lite och Tessan var "hjärnan" bakom rätten. Hon är grym på att "få till det" med kryddning o sådär. Hon har känslan som jag själv saknar. :)
Till det åts det ris o sallad med FETAOST! Hur gott är inte det på en skala egentligen?

Sen överaskade hon mig även med en liten "flytta iväg present" i form av en liten mjukis-snigel vid namn Hugo.
Skitsöt var han den lille krabaten! :) Anledningen till varför det blev en snigel var att när vi i höstas var ute på lååångpromenad så plockade jag sniglar.. Ja asså från vägen till sidan så de inte skulle bli påkörda. Djurvän som jag är. "Blä" tänker säkert många men de har ju faktiskt hus man kan ta i. ;)
Hur som helst, hon tyckte att det var lite skoj osså blev det en snigel som ska med i väskan på söndag. ^^



Med Hugo kom det även en liten dikt som hon skrivit:

"Oscar satte ditt hjärta i brand.
Nu du flyttar till främmande land.

Jag är glad att du hittade drivet.
Detta blir ett minne för livet.

Önskar allt gott till Oscar och dig.
Här är ett litet minne från mig.

Pussar och kramar /Tessan"

Tessan e en sån dära vän som inte växer på träd. Jag har ett gäng sådana vänner som jag värderar oerhört mycket.
Ni är underbara hela högen!! :)
(Ni är alla förövrigt välkommna till Oslo när helst det behagar!)



Imorgon e min far ledig. Vi ska fara runt på lite ärenden förmodar jag, tvätta, packa o fundera på allt jag glömt och inte glömt osv osv. :)

Sen är det lördag o sen är det söndag o då äre bye bye Sverige och hei hei Norge!
På måndag är det intervju o går allt som jag vill så får jag jobbet. Hoppas hoppas hoppas!

Känns lite som när man var liten på julafton. Man längtade så efter att tomten skulle komma samtidigt som det var lite läskigt. Så känns det nu! :)

Är pirrig o förväntansfull och riktigt pepp men är självklart nervös för hur det ska gå på intervjun.
Hur som helst så blir det bra. Får jag det inte finns det ett annat jobb som väntar på mig.
Ska bli härligt att få se något nytt och uppleva allt det med älsklingen i mitt liv. ♥

Nu ska jag krypa ner i sängen min, läsa en sida eller två o sen slockna för natten.

Sov gott o dröm fina drömmar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback