Lägenheten.

För er som inte vet så tänkte jag berätta om lägenheten vi bor i här i Oslo.

Den ligger på Rathkesgate på Grünerlökka här i Oslo. Mysig stadsdel med gångavstånd in till stadskärnan.
Lägenheten i sig består av en liten hall med toalett rakt fram. Den har inget lås så jag har tillverkat en skylt där det står "Ledigt" på ena sidan och "Upptaget" på den andra. ^^
Kaklat med duschkabin och tvättmaskin.

Till vänster om hallen ligger vardagsrummet. Öppen spis i ena hörnet och två stora fönster. Högt som tusan i tak då det är en gammal lägenhet. Till lägenheten hör två beiga o faktiskt sköna soffor, matta och soffbord. Även en nice tavla med en tiger hör till lägenheten och hänger över en av sofforna.

Köket, som ligger till höger är väldigt liten och mest som en "gång". Äter med andra ord i vardagsrummet. :)
Det som e extra bra är att vi har diskmaskin. Känns lite lyxigt nästan. :)

Efter köket så ligger vårt sovrum. Inte superstort men det e mysigt. Ljusgrå väggar och ett stårt fönster med spotlights i taket. :)

Ja det var väl det? :)

Har suttit uppe vid datorn ett tag nu. Sov länge men det tycker jag var välförtjänt efter gårdagen.
Tröttare än tröttast var jag och då måste man sova!

Har inte hört nått än om nått jobb... Förstår inte varför jag blir så stressad..Kom ju hit i söndags och nu är det tisdag liksom. :) Mycket tyder ju på att det kommer lösa sig med tanke på intervjun igår osv.. Men jag ropar inte "hej" förren jag verkligen fått besked.

Nu håller Oscar på o styr i köket, ska gå dit o pussa lite på honom.. ^^

Ha en skön dag, hörs la senare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback