21:24

Klockan börjar kila mot sen kväll och snart är det torsdag. Har då nästan gjort hela min första vecka på Johnson Controls. Idag har jag mest knappat lite i systemet och tagit lite samtal. Känns fortfarande bra och man lär känna de andra mer och mer. Det är ett härligt gäng som jobbar ihop och jag trivs tokbra! :)

Fick idag veta att det finns ett gym i byggnaden till de anställdas förfogande för två hundra kr per halvår. Eh, ja klart jag kommer träna där! :) Billigt och bra plus att man kan göra det direkt när man slutat jobba. Ska fixa med det så fort jag får mina förbannade skattekort så jag kan ordna bankkonto och norskt personnr så jag kan få min LÖN. :)
Har de inte kommit inom loppet av denna veckan får jag ringa till skattekontoret och höra efter.

Ikväll har det inte gjorts så mycket storartat. Har duschat och ätit äggmacker så nu sitter jag här, småfiser lite och ser ut som Ronja Rövardotter i håret. ^^ (Ne vars... Bara häften stämmer, ni får gissa vilken halva av meningen det är!)



Imorgon då? Jo jobb och sen antagligen luuugnt, som det varit hela veckan. :)
Man e allt lite seger om kvällarna, har ju inte jobbat på en månad så det tar  väl nån vecka innan man kommer in i vanorna. E halft död på morgnarna så för att inte riskera att komma till jobbet i omaka kläder så får jag klura ut kvällen innan vad jag ska ha på mig. :)

Just de! Har förövrigt börjat läsa Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" och jävlar vad otäck den är! Hon har levt med en kriminell anabola-buffel med seriösa humörsvängningar, slog henne gul och blå, hotade hennes familj o ja, rubbet.. Man får verkligen en inblick i hur hon levde och vilken terror hon utsattes för.
Ser på henne lite annorlunda idag faktiskt... Läs den.

På tal om boken ja, ska lägga mig o läsa lite nu innan det e dax att sova.. Skönt om man inte e så trött imorrn bitti. :)

Sleep tight, and don´t let the bedbugs bite! ;)


Kommentarer
Postat av: Oscar Björklund

oh snutten då :). bra skrivet och kul att du mår fint nu. puss o kram Oscar

2009-02-05 @ 18:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback