What the F#%&!!

Läste detta på Aftonbladet imorse...


Publicerad: 2008-09-03 inga kommentarer Textstorlek:

Våldtäktsfriad fast kvinnan sagt nej

Kvinnan sade nej till samlag minst två gånger - men hennes 22-årige bekant tvingade henne att ha sex. Nu har Mölndals tingsrätt frikänt mannen som åtalats för våldtäkt.

Också den åtalade har medgett att kvinnan sagt nej och sade att han måste bända isär hennes ben, skriver Metro.


Lade sig bredvid

En anledning till den friande domen är att kvinnan klätt av sig och iklädd behå och trosor lagt sig bredvid mannen. Tingsrätten anser att hon sedan agerat så att han kunde tro att hon ändrat sig.

Rätten finner också brister i kvinnans berättelse. Till exempel uppgav hon att hon fått blåmärken och rivsår, något som inte läkarundersökningen kunde visa. Hon dröjde också till nästa kväll med anmäla mannen.

Rätten var oenig och ordföranden som är jurist ville fälla mannen.


Ville fälla

Kvinnans målsägarbiträde Pia Liljeblad-Ryberg anser att domen inte är riktig.

- Galet, säger hon om tingsrättens friande slutsats.

Sannolikt avgör hovrätten fallet.

TT

Är så arg så jag håller på att spricka!!!!!
GAHHHH!!!!

För det första, mannen har erkänt att han fick bända isär hennes ben.. Ok... Räcker inte det för en fällande dom?
För det andra, kvinnan var avklädd.... Jaha?
Man ska väl för fan kunna gå runt naken utan att nån rör en? Eller?
Hur kan det ge "missvisande" signaler till den så kallade "mannen" när han somsagt fick bända isär hennes ben?
Nae... Så sjukt... Och han måste ju vara nästintill IQ-befriad verkar det som...
Lär säkert bli ett annat utfall i Hovrätten, annars flyttar jag!!
Längesen jag blev så upprörd över något jag läst...  >:(



Nog om det...
Onsdag är det vilket betyder att jag ska träffa Tessan ikväll! Yeey! :)
Blir att ta en fika/äta nånstans på stan.

Det innebär oxå att i övermorgon får jag se min älskling igen... ♥

Nu ska jag jobba..

Hade gott!

PössPöss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback