Julmys i vikingstad! *<:o)

Snaaaart är det helg!
Tjohej va skönt! :)

Petra kommer o hämtar upp mig i sin lilla ärtiga bil kl 17 o sen bär det av ut på östgötaslätten och Vikingstad där Tessan bor. Hon skulle laga mat till oss och det är hon bra på vill jag lova. Magen min kurrar redan så det ser jag fram emot. :)
Skönt o ha en myskväll bara med tjejerna. Båda har jag spelat fotboll med i BK Kenty och haft många roliga stunder med!

Det starkaste minnet av Tessan är nog när vi var typ 14 år och var på Dana Cup i Danmark. Det är som Gothia för er som inte vet.. ;) Aja...
Vi hade ledigt en dag och då åkte vi ut till Lökken med mina föräldrar. Tessan satt bak i bilen och drog en massa roliga historier. Ni vet de dära "bättre en" historierna...

Ett exempel:

"Bättre en hängmatta i parken, än hängpattarna i marken" osv... :)

Sådär höll hon på lääänge.. När man väl hade slutat skratta och börjat andas någorlunda normalt igen så berättade hon en till.. Jag har nog aldrig skrattat så mycket och så läääänge nån gång. :)
Var redo att slänga av henne nånstans på vägen då jag trodde jag skulle dö i nån form av "framskrattat" astma anfall. :)
En riktigt bra tjejja och en jävel på plan. Hon var sådär teknisk som man själv önskade att man hade varit..
Nu bor hon i Vikingstad med sin "handy-man" Kristoffer. Hon är väldigt "handy" herself då de renoverar huset i princip själva. Om det bli fint..? Ja det blir det!! ;)

Petra då?

Jo hon var en kollega till mig i backlinjen. Hård som fan och kom du mot all förmodan förbi henne med bollen så hade du henne efter dig direkt.. Oftast förlorar du kampen om bollen oxå i slutänden.. ;)
Min starkaste minne av Petra var nog när hon skulle börja spela hos oss.
Tjejen kliver in i omklädningsrummet.. Det första jag lägger märke till är att hon har ring i näsan. Wooow... Måste va en tuffing tänker jag, som förövrigt var en liten tönt (på den tiden vill jag poängtera!) :)
Sen upptäcktes det även att hon hade piercing i naveln OCH tatuering i svanken!
Oh vad jag önskade att jag oxå var tuff då... :)
Petra är ganska tuff men väääldigt snäll och är sjukt rolig!

Är så glad över att vi fortfarande umgås trots att det var längesedan vi alla slutade spela fotboll i Kentys flicklag. :)

Och det dära med att jag inte är en tönt längre så kan jag ju meddela att jag:

Piercat mig i näsan - borttagen sedan länge
Piercat mig i tungan - oxå borttagen sedan länge
Piercat naveln - still going strong ;)
Tattuerat mig - Inte en utan två gånger.. Yey.. Det e tufft... Hahaha!

Det tuffa med Petra var att hon gjorde allt detta innan alla andra.. ;)
O det töntiga med mig är att det tog ÅR innan jag ens vågade ta hål i "brosket" längst upp på örat.. B-)

Ja det var väl det.. Ska kolla inkorgen i mailen om det är något jag tok-missat under dagen.. Sen är det dax att invänta skjutsen av Petra och undvika alla diken påväg ut till Tessan, god mat o en massa myyyys!

Ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Man behöver sådana vänner! Sådana där som får en att kikna av skratt eller våga det där man kanske först inte trodde... ;.)

Postat av: Åsa

Japp det är guld värt! :)

2008-12-12 @ 23:48:06
URL: http://asajohansson.blogg.se/
Postat av: Petra

Åsa, du är så söt och gó!!!! =) Sitter på jobbet och läser din blogg och blir så jäkla rörd!!! Är så glad att vi alla tjejer fprtfarande håller kontakten! Ibland tar det ett par mån innan man hörs/ses men det gör inget för när vi väl ses så vet man att allt är som förr..och det älskar jag!



Ni är mina vänner för livet!



puss och kram

2008-12-13 @ 06:49:16
Postat av: Åsa

Oh... Jo men jag håller helt med..

Det är det som är det fina! :)

Man är lyckligt lottad.. ^^



Hoppas du inte var alltför trött imorse.

Jag själv sitter o knaprar på en lussekatt o ska snart ut på klappjakt. ^^



Hade bäst nu o jobba lugnt så hörs vi!



PussPuss*

2008-12-13 @ 10:48:47
URL: http://asajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback