A few hours...

Har inte mått alls bra idag.. Seg som sjutton och bakis. Men man mår väl som man förtjänar antar jag..
Somnade med gammelkatten på magen i soffan förut. På teven visades mitt favvoprogram men det spelade ingen roll, sov som två små grisar både jag och katten.. ^^

Sitter nu i soffan igen, magen e tjock av tacos och jag mår mycke bättre. :)
Känns som om man börjar bli gammal, tål inget längre.. Eller jo jag tål väl att dricka men dagen efter så är jag helt förstörd. :)

Ska se Hipp Hipp sen med pappa och äta godis. Är löjligt godissugen även om jag är mätt.. Konstigt det där..
Skönt att ta det lugnt ikväll.. Behöver det bigtime. Ladda batterierna.. Mina batterier är ganska dåliga. Blir urladdade rätt fort nu förtiden. Skyller det på en mängd saker. Framförallt hösten/vintern som alltid får mig lite ur balans och att tiden nu fram till Norge känns som en lång transportsträcka. Vill vara i Norge nu med min Oscar, börja jobba och skaffa mig nya erfarenheter. Växa som person, träffa nya människor och kanske tom lyckas tjäna lite pengar.. :D

Vill veta vad jag vill bli när jag blir stor oxå.. Det senaste är nog barnmorska men jag tar inte mig själv på allvar längre för det där kan ändras fort.. Nästa veckan är det kanske nått annat jag "kommit på" att jag borde bli..
Vill arbeta med ungdomar med, prata med dem som hamnat snett.. Göra en skillnad för någon annan.
Vilket yrke ska man välja då? Vill inte bli psykolog utan ha en mer soft roll.. Ja jag vet inte..
Barnmorskor kan ju arbeta på ungdomsmottagningar men det är ju i en mer medicinsk roll.. O det vill jag ju ha med, eller?

Vilken känsla att hjälpa ett barn till världen, prata med föräldrar och ta hand om nyfödda..
Häftig känsla.. Men är säkert otäckt ibland.. De gånger något går fel, pallar jag trycket då? Vill tro det. För jag är jävligt stark, trots att jag har lätt för att grina och är allmänt mjukis..
Har lätt för att sätta mig in i andra människors situation och skulle säkert stå pall, trots att benen kanske skakar av nervositet under sjukhusrocken.. Göra sitt jobb och fixa det...

Hur mycket jag än vill kan jag inte snabbspola tiden. Vill egentligen lära mig att leva här och nu och hur svårt kan det va?
Men längtar man efter något så är det svårt. Hoppas verkligen jag får "jobbet".. Då ska det firas vill jag lova! :)
Nog om mina tankar..

Hittade denna på youtube.. Det bästa han gjort enligt mig..
Texten är så ärlig och sann på nå vis.. Inte det finaste innehållet kanske men det är nått med det som jag gillar. Att han blottar sig, erkänner bristerna.. Det är starkt tycker jag..
Inte en "en i mängden-låt" som så många andra...



Nu skriker magen efter skratt och godis så det får bli Hipp Hipp tror jag!
Ha en skön kväll, cause I will... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback