Nej- det är en tjur!!!


Glömde nämna en liten kul grej förut som hände igår..
När det började skymma igårkväll tog jag och Oscar bilen för att åka ut utanför Rimforsa för att se om vi kunde få se några vilda djur. Såg en hel del rådjur och några hjortar på fälten som betade.
Två hjortar såg vi på kanske 20 m avstånd, tyvärr försvann de kvickt när jag gick ur bilen och "smög" på dem..  :)

Hur som helst.... När vi hade åkt ut mot Söderö fick vi syn på en "ko" som rymt och som stod på andra sidan av vägen.
Djurvän som jag är så stannar jag bilen och går ut för att "kolla läget" och även kolla vart han tagit sig ut ifrån.
Den förmodade kossan börjar då smålunka emot oss varpå Oscar ser att det är en stor tjur!
Jag hoppar snabbt in i bilen igen och ser då att de andra "kossorna"  i hagen oxå är tjurar...!

Vad gör man?

Vi ringde Oscars pappa för att se om han hade nån aning om vart de hörde hemma. Troligtvis var det Söderös tjurar och då den förymda tjuren inte verkade vilja vara ifrån sina kompisar i hagen så fanns det ingen chans heller att han skulle sticka iväg bort någon längre bit.
Det roliga var att under tiden vi satt och dividerade med Oscars pappa om vad vi skulle göra så kom tjuren fram till bilen. Nyfiken som han var började han lukta och tom slicka på bilen!
Vilken syn det var! :)
Brevid oss stod de andra tjurarna i hagen och kikade nyfiket på.





Vi bestämde oss för att åka därifrån iaf och han har säkert kommit till rätta vid det här laget. :)
Trots att det var en stor tjur så var han väldigt söt.. (Såg ut som en av de svart/vita kossorna i Bregottareklamen.)

Så det va det hela.. :)
Nu ska jag återgå till jobbet då min lunch e slut..

Ha det fint!


Puss*



Kommentarer
Postat av: Camilla Aggeborn

Okej, kommer mens som vanligt?

Postat av: Anonym

tjurigt läge så att säga :) ni får knalla in bland viltet mellan Dal och Brokind nästa gång :)

2008-08-03 @ 04:15:14
URL: http://jonasutanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback